GMINA HALINÓW
6 października (niedziela) | |
Okuniew (Rynek) | |
Wyznacz trasę |
Gmina Halinów to licząca ponad 15 tysięcy mieszkańców gmina miejsko-wiejska, położona w powiecie mińskim, w bezpośrednim sąsiedztwie aglomeracji warszawskiej, niespełna 10 km od granic stolicy. Ostatnie 13 lat to dla Gminy Halinów czas intensywnego rozwoju i realizacji znaczących inwestycji o łącznej wartości ponad 430 mln zł, z czego przeszło 280 mln zł pochodziło ze źródeł zewnętrznych. Największe zmiany zaszły w infrastrukturze drogowej, dzięki budowie nowych dróg, chodników i oświetlenia ulicznego.
Powstały nowe przedszkola, żłobki, boiska wielofunkcyjne, place zabaw, odnowiono świetlice wiejskie, a wkrótce ukończony zostanie nowoczesny Dom Kultury w Halinowie wraz parkiem rekreacyjnym wokół. Gmina Halinów wyróżnia się otwartością, rzetelnością, dobrą organizacją i przyjaznym podejściem do mieszkańców. Samorząd lokalny działa zgodnie, a jego głównym celem jest współpraca oraz tworzenie jak najlepszych warunków do życia dla mieszkańców.
Gmina Halinów w internecie: halinow.pl
data: | 6 października 2024 r. (niedziela) |
miasteczko Poland Bike: | Okuniew (Rynek) - Gmina Halinów |
godziny pracy Biura Zawodów: | sobota, 05.10.2024 r.: godz. 14.00-17.30 niedziela, 06.10.2024 r.: od godz. 8.30, w tym: godz. 8.30-9.45 (zapisy na dystans MINI CROSS) godz. 8.30-11.00 (zapisy na dystans FAN) godz. 8.30-12.15 (zapisy na dystans MINI/MAX) |
dystans MINI CROSS: | start: godz. 10:00 |
dystans FAN | start: godz. 11.15 |
dystans MINI/MAX | start: godz. 12.30 |
Start i meta oraz kolarskie miasteczko będą usytuowane w Okuniewie przy ulicy Rynek, naprzeciwko strażnicy OSP Okuniew – w sąsiedztwie Parku im. Jana Olszewskiego. Praktycznie 100% szlaku znajduje się na terenach leśnych Nadleśnictwa Drewnica, zatem dominują leśne dukty, ścieżki po igliwiu (czasem urozmaicone po korzeniach) oraz szutrowe i chwilami piaskowe leśne drogi. Trasa wiedzie po terenie byłego poligonu na wschód od rzeczki Długiej, między Okuniewem a Pustelnikiem, gdzie natkniemy się na umocnienia ziemne oraz pozostałości dawnych bunkrów i schronów. Pierwsze 6km Fana oraz ostatni kilometr do mety będą identyczne z przebiegiem dorosłych dystansów. Ponadto zawodnicy Mini/Max będą ścigać się na pętli, która swoim zasięgiem obejmie ponad 20km trasy: od ulicy Zabranieckiej (droga powiatowa), nawrót wokół dawnej Jednostki Wojskowej Pustelnik, jazda pagórkami wzdłuż drogi powiatowej „637” w Zagórzu, a zamknie swój przebieg po ponownym dojeździe w okolice ul. Zabranieckiej. Uczestnicy dystansu Mini pokonają rundę raz, a zawodnicy Maxa dwukrotnie.
A zatem startujemy. Tuż za „kreską” skręt w prawo w ulicę Pułtuską, która po niespełna kilometrze płynnie przechodzi w drogę polną. Od ściany lasu przez następne 3km jedziemy drogami pożarowymi 55, a następnie 59. Pierwsza poważna okazja na rozerwanie stawki nadarzy się już na początku 5 kilometra, gdzie uczestnicy będą się wspinać po singlu „enduro”. Po nim kilka szybkich zwrotów i znajdziemy się na szutrówce, która na 8km wyścigu przetnie asfalt drogi Zabranieckiej i zaraz potem nastąpi wjazd na pętlę. Zaczniemy ją dość ambitnie, gdyż od 9 do 11km kolarze przejadą przez sekcję singli po pagórkach na północnej stronie trasy.
Od 12km zjazd w dukty, które doprowadzą zawodników szutrami aż do wymagającego przejazdu przez umocnienia wokół dawnej jednostki wojskowej. Tutaj wyścig po raz kolejny z pewnością nabierze prawdziwego sznytu MTB ze względu na interwałowy i bardzo techniczny charakter. Po jego pokonaniu chwila spokojnej jazdy, przeskok przez asfalt, zaraz później przez szuter, a potem wąskimi duktami po igliwiu dojedziemy aż do Michałowa. Okrążając miejscowość od północy zaliczymy kilka klimatycznych singli, które doprowadzą uczestników do „betonki, gdzie na 24km będzie na uczestników czekał bufet (na drugim okrążeniu Max zaliczy go na 44km). Kilometr dalej następny crossowy singiel po pagórkach na wysokości Zagórza – to kolejny sprawdzian techniki, który zakończy się dopiero tuż przed rozjazdem na 27km. To prawdopodobnie ostatnia szansa na przetasowanie peletonu i akcje ofensywne przed zamknięciem pętli i nawrotem w stronę mety.
Na rozjeździe Max kieruje się prosto łącznikiem na drugą rundę, a Mini skręca w lewo w stronę mety. Nawrotka w kierunku płd., a następnie trawersem po zboczu dojeżdżamy do bunkrów na wzgórzach (28km). Ostatni mocny akord na trasie to pokonanie nielichego podjazdu, a po szybkim zjeździe w dół, pozostaje do mety 2,5km. Powrotny przeskok przez asfalt na Zabranieckiej, a potem szybkie, lekko falujące meandry leśnych duktów i osiągamy opłotki Okuniewa. Finiszowy kilometr to najpierw ul. Łąkowa, a następnie Bliska, która prowadzi na tyły kościoła, a w konsekwencji do Rynku, gdzie znajduje się meta.
Trasa (zarówno Mini jak i Max) w większości szybka i twarda, choć znajdą się również odcinki o miękkiej nawierzchni. Dużo zależy od pogody: jeśli w międzyczasie popada, fragmenty piaskowe się zagęszczą, ale jednocześnie mogą się pojawić śliskie odcinki oraz gdzieniegdzie kałuże.
Połamania szprych!
Marek Gronowski, koordynator tras LOTTO Poland Bike Marathon
ZAPISY W BIURZE ZAWODÓW | Zapisy w biurze zawodów |
godz. 8.30-9.45 | dystans MINI CROSS |
godz. 8.30-11.00 | dystans FAN |
godz. 8.30-12.15 | dystans MINI/MAX |
STARTY I DEKORACJE | STARTY I DEKORACJE |
godz. 10.00 | start Mini Cross, sektory z podziałem na roczniki: I (2020-2022) oraz II (2018-2019) |
godz. 10.30-11.00 | dekoracja Mini Cross |
godz. 11.10 | ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystans FAN) |
godz. 11.15 | start wyścigów FAN, sektory z podziałem na roczniki: I (2010-2011), II (2012-2013), III (2014-2015) oraz IV (2016-2017) |
godz. 12.00 | dekoracja dystansu FAN |
godz. 12.20 | ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystanse MINI i MAX) |
godz. 12.30 | start wyścigów, dystanse MINI i MAX |
godz. 14.30 | dekoracja dystansu MINI |
godz. 15.00 | dekoracja dystansu MAX |
Jest to program o charakterze orientacyjnym i możliwe są jego korekty. | Jest to program o charakterze orientacyjnym i możliwe są jego korekty. |