XIII ETAP - OTWOCK

8 września 2019 r. (niedziela)
Otwock, Zespół Szkół nr 2 „Nukleonik”, ul. Pułaskiego 7
Wyznacz trasę

DO STARTU POZOSTAŁO

OTWOCK
INFORMACJE
OPIS TRASY
PROGRAM ZAWODÓW
MAPA TRASY

Otwock położony jest w centrum województwa mazowieckiego, 25 km na południowy wschód od Warszawy. Zajmując obszar 47 km2, którego 44% stanowią tereny leśne, Otwock ma charakter miasta parku. Z ponad 45000 mieszkańców jest ośrodkiem administracyjnym, usługowym, leczniczym i wypoczynkowym. Przez miasto przepływa rzeka Świder. Otwock jest miastem wyjątkowym. Od dawna słynie jako ośrodek letniskowo-uzdrowiskowy. Bliskość Warszawy, dostępność komunikacyjna i położenie wśród lasów Mazowieckiego Parku Krajobrazowego stwarzają korzystne perspektywy i sprzyjają dynamicznemu rozwojowi miasta. Miasto Otwock to doskonały teren do zamieszkania i prowadzenia działalności gospodarczej. Dynamicznie rozwija się przedsiębiorczość, handel i budownictwo. Specyficzny mikroklimat, ładne okolice, dbałość o rozbudowę infrastruktury i aktywność mieszkańców zapewniają miastu szybki rozwój. Zapraszamy Państwa do Otwocka!

 

Otwock w internecie: otwock.pl

Nowa lokalizacja kolarskiego miasteczka. Start i meta są zlokalizowane przy Zespole Szkół nr 2, ul. Pułaskiego 7 („Nukleonik”), a trasa maratonu wiedzie szlakami i duktami leśnymi Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Od ponad stu lat ten teren to tzw. „zielone płuca stolicy”, gdzie znajdziemy korzystny mikroklimat, a balsamiczny aromat sosen sprzyja wielogodzinnym pieszym i rowerowym wędrówkom. Uczestnicy będą rywalizować na bardzo zróżnicowanej trasie. Wymagające podjazdy na piaskowe wydmy porośnięte sosnowymi borami, techniczne ścieżki oraz zjazdy, do tego podmokłe torfowiska, stanowią nie lada wyzwanie nawet dla bardzo wymagających fanów mtb.

 

Tym razem oba dystanse zamkną swoje rundy na obszarze między Otwockiem a Celestynowem, czyli całość wyścigu na terenie Lasów Otwockich. Trasa zmieniona diametralnie w stosunku do lat ubiegłych, ale dzięki temu wszelkie atrakcje w mocno skoncentrowanej wersji. Ze względów technicznych kierunek jazdy został odwrócony.

 

Pierwsze 4 km szerokimi duktami, na piątym pierwsze podjazdy wokół Łysej Góry. Nawrót w kierunku Czerwonej Drogi, a od 10km meandry po pagórkach wokół bunkrów. Trudności na podjazdach wzrosną jeszcze bardziej od 14km wzdłuż Dąbrowieckiej Góry, a po wjeździe na zielony szlak będą kontynuowane aż do rozjazdu w miejscowości Lasek (18km).

 

Od tego momentu Mini kieruje się do mety niebieskim szlakiem (wspólnym dla obu dystansów) – ogólnie dość szybkim, ale chwilami wymagającym dobrej techniki ze względu na pnące się po pagórkach wąskie ścieżki między drzewami oraz przejazdy przez błotne fragmenty z koleinami. Po przecięciu na powrocie Czerwonej Drogi do mety pozostanie około 3km leśnymi duktami po igliwiu. W międzyczasie (21km) będzie rozlokowany bufet, który na powrocie zaliczy również Max (44km).

 

Po rozjeździe Max skręca w lewo i pokonuje ponad 10-kilometrowy odcinek wzdłuż niebieskiego, a następnie zielonego szlaku. Na początek podjazd od „Skarbonki” do Lasku – na szczycie bufet (21km), nawrót w lewo kolo Dąbrówki, a potem Ceglanką aż do opłotków Pogorzeli. Po minięciu lukiem okolicznego bagienka, na 28km ponownie wracamy na rundę podjazdem na Łysą Górę. Stąd w ślad za dystansem Mini znów do rozjazdu, gdzie po drugiej pętli zawodnicy Maxa zostaną pokierowani stronę mety niebieskim szlakiem. Końcówka identyczna, jak w przypadku Mini.


Dobór opon. Prawie zero asfaltu, klasyczna miękka trasa, na zmianę: dukty po igliwiu, bagienne dróżki, trawiaste ścieżki, nieco piasku - wszystko to sprawia, że zdecydowanie szerokie opony z raczej niskim ciśnieniem będą dużym atutem w walce o dobry rezultat. Podniosą też zapewne komfort w trakcie jazdy po korzeniach. Połamania kół!

 

Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike

PATRONI MEDIALNI