JABŁONNA

26 lipca (niedziela)
Pałac w Jabłonnie, ul. Modlińska 105, Jabłonna
Wyznacz trasę

DO STARTU POZOSTAŁO

JABŁONNA
INFORMACJE
OPIS TRASY
PROGRAM ZAWODÓW
MAPA TRASY

Jabłonna jest nowoczesną gminą wiejską. Ma charakter osadniczy, usługowy i rekreacyjny, jest gminą czerpiącą z możliwości rozwojowych Warszawy, przyjazną małym i średnim przedsiębiorcom, wykorzystującą lokalne tradycje dla rozwoju. Korzystne położenie gminy w granicach aglomeracji warszawskiej oraz atrakcyjność terenów budowlanych położonych w pobliżu dużych kompleksów leśnych spowodowały, w ostatnich latach, intensywny rozwój budownictwa mieszkaniowego. Na terenie gminy powstało wiele nowoczesnych osiedli o atrakcyjnym stylu architektonicznym. Duża ilość terenów dotychczas nie zagospodarowanych stwarza korzystne warunki dla dalszego rozwoju budownictwa mieszkaniowego oraz lokalizacji nieuciążliwych obiektów handlowych i usługowych.

 

Jabłonna w Internecie: jablonna.pl

Jabłonna (FAN – 8,5km, MINI – 26km, MAX – 46km). Start i meta, sektory startowe i kolarskie miasteczko usytuowane na przepięknym podjeździe, wśród parkowej zieleni, przed Pałacem w Jabłonnie. Stąd do lasu, w którym rozegrają się wyścigi, nieco ponad 3km szeroką rozbiegówką ciągu ulic: Instytucka, Jesienna, Wałowa i Modlińska. Nawierzchnia zmienia się kilka razy: początek asfaltem, a potem na zmianę trylinka, szuter, asfalt i w końcu dróżka gruntowa do przecięcia z drogą wojewódzką nr 630.

Dystans FAN wystartuje identycznie, ale wcześniej odbije do lasu, pokona krótki łącznik po okolicznych pagórkach, a następnie tak samo jak dorosłe dystanse, podąży wzdłuż wału niebieskim szlakiem rowerowym (EV2) do mety w pałacowym parku.

Dystanse MINI/MAX. Od startu przez 4km trasa wiedzie głównie szerokimi duktami, gdzie jest wiele możliwości do wyprzedzania. Pierwsza szansa na rozerwanie stawki nadarzy się już na 5km – do pokonania niewielki podjazd, a za nim kilkaset metrów singlem i krótki, stromy zjazd. Trudniejsze wyzwania (w postaci ostrej wspinaczki) czekają na kolarzy na 10km, 12km, a następnie 13km. Kilometr dalej wspólny bufet Mini/Max

Po nawrotce za Leśniczówką Bagno podjeżdżamy ścieżką rowerową i na początku 15km nurkujemy w zarośla. Stąd, aż do rozjazdu obu dystansów, przez 3km trasa prowadzi technicznym, chwilami wymagającym singlem. Tam też znajduje się najwyższy punkt trasy - 92m npm. Po pokonaniu krętej ścieżki Max skręca w prawo na swoją rundę, a Mini w lewo, w kierunku mety.

Po ponownym przecięciu ul. Modlińskiej (dw nr 630), do mety pozostaje niespełna 10km, na które składa się kolejno: 2km szerokiej drogi pożarowej, prawie 3km singli i duktów leśnych po pagórkach wokół Rezerwatu Jabłonna, ponad 2km nadwiślańskim wałem, a na końcówce meandry po parkowych ścieżkach na tyłach pałacu. Po pokonaniu ostatniej górki ostry wiraż w prawo i krótka prosta do „kreski”.

Tak samo kończą ściganie kolarze z dystansu MAX, ale wcześniej (od rozjazdu) mają jeszcze do pokonania 20km pętlę prowadzącą aż do fortu w Janówku. Na początek sekwencja kilku szybkich nawrotów, krótki wypad na szutrówkę, a zaraz za szczytem techniczny zjazd do czerwonego szlaku. Jesteśmy w środku Chotomowskich Gór. To sekcja krótkich, ale stromych i zarazem technicznych podjazdów. Każda liczy 3 garby – dodatkowym utrudnieniem jest piasek, który jednak da się ominąć wąską ścieżką po igliwiu. Wybór do oceny zawodnika: podbieg po szerokiej piaskowej łasze czy podjazd wąskim gardłem. Po pokonaniu 22km Chotomowskie Góry mamy już za sobą i trasa nieco się wypłaszcza. Przecinamy szeroką drogę pożarową i kontynuujemy jazdę niebieskim szlakiem, a następnie leśnym duktem wzdłuż torów aż do 25km. Tutaj kolejny wymagający singiel po igliwiu, a po nim długa, szeroka prosta ulicą Graniczną. Na chwilę wypadamy na kostkę w Janówku Drugim, a po nawrotce kolejny techniczny fragment: zielony szlak przez ruiny dawnego fortu. Po przecięciu asfaltu (ul. Żwirowa) na 31km kolarze będą mogli skorzystać z bufetu. Chwila nieco spokojniejszej jazdy, szerokie leśne drogi oddziałowe, ale od 35km ponownie zmiana charakteru trasy. Przez ponad kilometr wąskie ścieżki po pagórkach wokół szkółki w Skierkach. Pod koniec 37km powrót do „żużlówki” w Rajszewie, zjazd z dystansem Mini, przecięcie asfaltu ul. Modlińskiej, a potem finiszowe kilometry w ślad za krótszym dystansem.

Trasa interwałowa, w pierwszej ćwiartce bardziej w stronę wytrzymałości, pozostała część (od nawrotu przy leśniczówce/14km) wymagająca koncentracji i pewnej dozy techniki. Zalecane ogumienie: szerokie opony na niskim ciśnieniu dadzą zdecydowaną przewagę ze względu na dużą ilość miękkiego, chwilami wręcz luźnego podłoża; twarde odcinki będą się pojawiać raczej na krótko. Bieżnik: wystarczą semi-slicki, sytuacja może ulec zmianie po deszczu – wtedy pojawi się sporo miejsc śliskich, gdzie bieżnik uniwersalny zapewni lepszą przyczepność. Zapraszamy do Chotomowskich Lasów i życzymy połamania szprych!

Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike

ŚLAD GPS

TRASA FAN

TRASA MINI

TRASA MAX

PATRONI MEDIALNI