SEROCK

![]() |
30 marca (niedziela) |
![]() |
Serock, Rynek |
![]() |
Wyznacz trasę |
SEROCK - Urokliwe nadnarwiańskie zakątki, średniowieczny rynek z nowoczesnym ratuszem – symbolem samorządności; sieć szlaków pieszo – rowerowych, prowadzących nad Jezioro Zegrzyńskie do rezerwatów przyrody i miejsc historycznych, liczne hotele i ośrodki wypoczynkowe oraz nowoczesna infrastruktura - wszystko to zdecydowało, że Serock stał się atrakcyjnym mazowieckim kurortem. Wiele osób, urzeczonych klimatem tej niewielkiej podwarszawskiej gminy, decyduje się osiąść tu na stałe. Serock ma bowiem wiele atutów: położenie w pobliżu Warszawy, bliskość stacji kolejowych w Wieliszewie i Legionowie, bliskość lotnisk w stolicy i Modlinie, korzystne stawki podatkowe, wciąż unowocześniana baza edukacyjna - to tylko kilka z nich. Warto zwrócić także uwagę na: czyste środowisko, możliwość korzystania z dofinansowania na działania proekologiczne, wsparcie dla lokalnych przedsiębiorców, bogatą ofertę kulturalną, sportową i rekreacyjną dla dzieci, młodzieży i dorosłych oraz dobrą opiekę zdrowotną i społeczną.
Serock w Internecie: www.serock.pl
data: | 30 marca 2025 r. (niedziela) |
miasteczko Poland Bike: | Serock, Rynek |
godziny pracy Biura Zawodów: | sobota, 29.03.2025 r. godz. 14.00-17.30 niedziela, 30.03.2025 r. od godz. 8.30, w tym: godz. 8.30-9.45 (zapisy dystans MINI CROSS) godz. 8.30-11.00 (zapisy dystans FAN) godz. 8.30-12.15 (zapisy dystans MINI/MAX) |
dystans MINI CROSS: | start: godz. 10:00 |
dystans FAN: | start: godz. 11.15 |
dystans MINI/MAX: | start: godz. 12.30 |
Start i meta oraz całe kolarskie miasteczko zlokalizowane na Rynku w samym centrum Serocka. Start wszystkich trzech wyścigów w kierunku północno-zachodnim ul. Polną aż do Górek Pobyłkowskich. Dystans FAN zamknie swoją pętlę objeżdżając południowy skraj szlaku w okolicy szczytu, po czym zawróci w kierunku mety.
Dystanse MINI i MAX zmodyfikowane w porównaniu do edycji 2024 - tym razem pokonają dużą 23-kilometrową rundę obejmującą dąbrowy i grądy na Uroczysku Zegrze oraz oczywiście wymagającą sekcję mtb przez Górki Pobyłkowskie. MINI przejedzie przez ten mocno pofałdowany teren raz, a MAX zmierzy się z nim dwukrotnie. Dzięki tej zmianie oba dystanse zyskają nieco na atrakcyjności – mniej asfaltu, więcej jazdy terenowej, a dodatkowo MAX wydłuży się do 52km. Pierwsza część wyścigu (wspólna dla obu dystansów) wiedzie na północny zachód od miasta. Relatywnie łatwa część trasy okraszona kilkoma niewielkimi podjazdami (przejazd szutrami i drogami gruntowymi) kończy się w okolicy Dębinek.
Od startu z Rynku pierwsze 400m lekko pod górką do ul. Polnej, gdzie skręcamy w prawo. Kolejny kilometr kończy podjazd na wiadukt, a zaraz za nim zjazd z asfaltu w polną drogę - tam zaczyna się 23-kilometrowa pętla. Na 5 kilometrze (w Dębinkach) 600m asfaltu z tendencją wznoszącą, a na szczycie skręt w szuter, w kierunku zachodnim. Około kilometra dalej, wzdłuż obwałowań strzelnicy skręcamy w lewo i docieramy do lasu. Od tego miejsca przez ok. 7km uczestnicy pojadą szlakami obszaru Natura 2000 przez „świetliste dąbrowy i grądy” aż do kolejnego, krótkiego odcinka asfaltowego w Budach Pobyłkowskich (13km). Okrążając osadę Kępiaste od północy, przez następne 4km zawodnicy będą się ścigać polnymi drogami po mocno pofałdowanym terenie.
Na 17 kilometrze kolarze wkraczają w obszar Górek Pobyłkowskich. To zróżnicowany teren, gdzie na odcinku prawie 7km, uczestnicy będą się zmagać z trasą wymagającą zarówno technicznych umiejętności, jak i wytrzymałości. Składają się na nią ostre wspinaczki (wraz z najwyższym szczytem (138m npm), który dodaje trasie prawdziwego „sznytu” mtb oraz techniczne ścieżki oraz wymagające zjazdy. Tu zapewne rozstrzygną się losy wyścigu, gdyż meandry szlaku o charakterystyce XC dadzą wiele szans na rozerwanie peletonu i przetasowanie stawki przed ostateczną rozgrywką na ulicach Serocka.
Częste zmiany kierunku jazdy, do tego nieustannie, na przemian w dół i do góry:
- na 19km długi (a do tego kaskadowy) wytrzymałościowy podjazd drogą leśną
- po nawrotce przy zabudowaniach (20km) bardziej techniczny (wąską ścieżką) przez najwyższy punkt na trasie (prawie 140m npm) zakończony karkołomnym zjazdem - kolejne 2km i meandry leśnymi duktami wyprowadzą uczestników na asfaltowy podjazd kilometrowej długości
- za nim nawrót w prawo i ponownie próba sił i techniki na leśnym dukcie, zwieńczonym wymagającym podjazdem przez pokaźne pagórki na 24 kilometrze.
Po skręcie w lewo powrót na „płaskie” i chwila odpoczynku na zjeździe – najpierw leśną drogą, a następnie asfaltówką prowadzącą wprost do rozjazdu (ok. 25km/48km drugiej rundy). MAX odbije w prawo (na swoją drugą pętlę w kierunku zachodnim), a MINI pojedzie prosto, w stronę mety. Zaraz za przeprawą wiaduktem nad obwodnicą skręt w lewo, w drogi gruntowe. Najpierw ul. Przytulną (wzdłuż zabudowań), następnie Pogodną przez łąki, a na koniec Wiosenną, która doprowadzi do przecięcia z ul. Pułtuską. Po przejeździe na drugą stronę, krótki odcinek drogi rowerowej i skręt w prawo – ul. Na Skarpie zjedziemy nad sam brzeg Narwi, gdzie zaczyna się najbardziej malowniczy fragment trasy wyścigu. Piękna ścieżka nad wodą prowadzi do ul. Retmańskiej – to ostatnia prosta przed finałowymi akordami: podjazd Zdrojową, techniczny zjazd Traktem Napoleońskim i mordercza wspinaczka Brukową do mety.
Podsumowując: 2km dojazd do pętli, 23-kilometrowa runda terenowa (MAXx2), ponad 4km końcówka do mety. Na wszystkich czeka klasyczny finisz ulicami miasteczka i walka do ostatniego metra z kumulacją podjazdów. Najpierw ul. Zdrojową, od ronda przy szkole karkołomny zjazd Traktem Napoleońskim, ostry nawrót (niemal 180st) i wreszcie końcowa wspinaczka ul. Brukową aż do „kreski” - emocje gwarantowane! Zapraszam na kawał dobrego ścigania w Serocku! Połamania szprych!
Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike
ZAPISY W BIURZE ZAWODÓW | Zapisy w biurze zawodów |
godz. 8.30-9.45 | dystans MINI CROSS |
godz. 8.30-11.00 | dystans FAN |
godz. 8.30-12.15 | dystans MINI/MAX |
STARTY I DEKORACJE | STARTY I DEKORACJE |
godz. 10.00 | start Mini Cross, sektory z podziałem na roczniki: I (2021-2023) oraz II (2019-2020) |
godz. 10.30-11.00 | dekoracja Mini Cross |
godz. 11.10 | ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystans FAN) |
godz. 11.15 | start wyścigów FAN, sektory z podziałem na roczniki: I (2011-2012), II (2013-2014), III (2015-2016) oraz IV (2017-2018) |
godz. 12.00 | dekoracja dystansu FAN |
godz. 12.20 | ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystanse MINI i MAX) |
godz. 12.30 | start wyścigów, dystanse MINI i MAX |
godz. 15.00 | dekoracja dystansu MINI |
godz. 15.30 | dekoracja dystansu MAX |
Jest to program o charakterze orientacyjnym i możliwe są jego korekty. | Jest to program o charakterze orientacyjnym i możliwe są jego korekty. |