JABŁONNA

28 kwietnia (niedziela)
Pałac w Jabłonnie, ul. Modlińska 105, Jabłonna
Wyznacz trasę

Partnerem wydarzenia jest SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO

JABŁONNA
INFORMACJE
OPIS TRASY
PROGRAM ZAWODÓW
MAPA TRASY

Jabłonna jest nowoczesną gminą wiejską. Ma charakter osadniczy, usługowy i rekreacyjny, jest gminą czerpiącą z możliwości rozwojowych Warszawy, przyjazną małym i średnim przedsiębiorcom, wykorzystującą lokalne tradycje dla rozwoju. Korzystne położenie gminy w granicach aglomeracji warszawskiej oraz atrakcyjność terenów budowlanych położonych w pobliżu dużych kompleksów leśnych spowodowały, w ostatnich latach, intensywny rozwój budownictwa mieszkaniowego. Na terenie gminy powstało wiele nowoczesnych osiedli o atrakcyjnym stylu architektonicznym. Duża ilość terenów dotychczas nie zagospodarowanych stwarza korzystne warunki dla dalszego rozwoju budownictwa mieszkaniowego oraz lokalizacji nieuciążliwych obiektów handlowych i usługowych.

Jabłonna w Internecie: jablonna.pl

Jabłonna (FAN – 8,5 km, MINI – 30 km, MAX – 54 km). Start i meta, sektory startowe i kolarskie miasteczko usytuowane na przepięknym podjeździe, wśród parkowej zieleni, przed Pałacem w Jabłonnie. Stąd do lasu, w którym rozegrają się wyścigi, nieco ponad 3km szeroką rozbiegówką ciągu ulic: Instytucka, Jesienna i Wałowa, a następnie przeskok wałem do ulicy Mazowieckiej. Nawierzchnia zmienia się kilka razy: początek asfaltem, a potem na zmianę trylinka, szuter, asfalt i w końcu dróżka leśna do przecięcia z drogą wojewódzką nr 630. Dystans FAN wystartuje identycznie, ale wcześniej odbije do lasu, pokona krótki łącznik po okolicznych pagórkach, a następnie tak samo jak dorosłe dystanse, podąży wzdłuż wału niebieskim szlakiem rowerowym (EV2) na finiszowe prawie 2km w pałacowym parku.

 

Dystanse MINI/MAX. Od startu przez 8km trasa wiedzie głównie szerokimi duktami, gdzie jest wiele możliwości do wyprzedzania. Pierwsza szansa na rozerwanie stawki nadarzy się już na 4km – do pokonania niewielki podjazd, a za nim kilkaset metrów wałem i krótki, stromy zjazd. Trudniejsze wyzwania (w postaci ostrej wspinaczki) czekają na kolarzy na 9km, 10km, a następnie 15km. Począwszy od zjazdu z szutrówki (na 9km), kolarze zmierzą się z sekwencją kilku krótkich, ale dość stromych podjazdów i zjazdów (nierzadko „okraszonych” korzeniami) w tzw. Górkach Chotomowskich. Dodatkowym utrudnieniem może być chwilami piasek, który jednak da się ominąć wąską ścieżką po igliwiu. Wybór do oceny zawodnika: podbieg po szerokiej piaskowej łasze czy podjazd wąskim, ale twardym „gardłem”. Ostatnie dwie „hopki”, potem szybki singiel po garbie i nawrotka koło Leśniczówki Bagno w kierunku wspólnego bufetu Mini/Max (17/42km). Kilometr dalej podjeżdżamy asfaltową ścieżką rowerową i na początku 18km nurkujemy w zarośla. Stąd, aż do rozjazdu obu dystansów, przez 3km trasa prowadzi technicznym, chwilami bardzo wymagającym singlem. Tam też znajduje się najwyższy punkt trasy - 92m npm. Po pokonaniu krętej ścieżki następuje rozjazd dystansów (20km): Max jedzie prosto na swoją rundę, a Mini w lewo, w kierunku mety.

 

Po ponownym przecięciu ul. Modlińskiej (dw nr 630), do mety pozostaje niespełna 10km, na które składa się kolejno: prawie 2km szerokiej drogi pożarowej, niemal 3km singli i duktów leśnych po pagórkach wokół Rezerwatu Jabłonna, ponad 1km nadwiślańskim wałem, następnie „startowa” asfaltówka, a na końcówce meandry po parkowych ścieżkach wokół pałacu. Po pokonaniu ostatniej górki ostry wiraż w prawo i długi finisz wzdłuż parkowego parkanu do „kreski”.

 

Tak samo kończą ściganie kolarze z dystansu MAX, ale wcześniej (od rozjazdu) mają jeszcze do pokonania 14km pętlę prowadzącą aż do fortu w Janówku. Na początek sekwencja kilku szybkich nawrotów, a potem przez ponad kilometr wąskie ścieżki po pagórkach wokół szkółki leśnej w Skierdach. Po wyjeździe na szutrówkę, chwila nieco spokojniejszej jazdy obok jeziorka w Trzcianach czerwonym szlakiem, który doprowadzi kolarzy w okolice umocnień Fortu XVIII. Po pokonaniu kolejnego technicznego fragmentu (zielonym szlakiem przez ruiny dawnych bunkrów), wyjeżdżamy na kostkę w Janówku Drugim, a po nim długa, szeroka prosta po gruntowej nawierzchni ulicy Granicznej. Przecinamy szeroką drogę pożarową i kontynuujemy jazdę niebieskim szlakiem, a następnie leśnym duktem wzdłuż torów aż do 33km. Kolejny kilometr szerokimi leśnymi drogami oddziałowymi, ponownie doprowadzi kolarzy z długiego dystansu do Górek Chotomowskich, gdzie nastąpi zjazd z dystansem Mini i diametralna zmiana charakteru trasy. Kolarze z Maxa jeszcze raz przejadą najbardziej wymagającą sekcję wyścigu między 9km a 20km. Potem już tylko przecięcie asfaltu ul. Modlińskiej i finiszowe kilometry w ślad za krótszym dystansem.

 

Trasa mocno interwałowa, zwłaszcza na wspólnie pokonywanej rundzie, na pętli Max nieco w stronę wytrzymałości, pozostała część (od zjazdu z szutru na 9km) wymagająca koncentracji i sporej dozy techniki. Zalecane ogumienie: szerokie opony na niskim ciśnieniu dadzą zdecydowaną przewagę ze względu na dużą ilość miękkiego, chwilami wręcz luźnego podłoża; twarde odcinki będą się pojawiać raczej na krótko. Bieżnik: dla dobrych technicznie zawodników wystarczą semi-slicki, w przypadku mniej wprawnych jeźdźców bieżnik uniwersalny zapewni lepszą przyczepność. Zapraszamy do Chotomowskich Lasów i życzymy połamania szprych!

 

Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike

GPS MINI

GPS MAX

PLIK GPX DO POBRANIA

TRASA MINI

Jest to mapa o charakterze orientacyjnym i możliwe są jej korekty.

TRASA MAX 

Jest to mapa o charakterze orientacyjnym i możliwe są jej korekty.

PATRONI MEDIALNI