RADZYMIN

![]() |
10 września (niedziela) |
![]() |
Radzymin, ul. Konopnickiej 24 (Szkoła Podstawowa nr 2) |
![]() |
Wyznacz trasę |
Miasto i gmina Radzymin – położone są w środkowej części województwa mazowieckiego, w północno-zachodniej części powiatu wołomińskiego, 20 km od Warszawy, przy szosie Warszawa - Białystok. Według legendy najstarsze dzieje ziemi radzymińskiej sięgają I połowy XIII wieku i są związane z księciem Konradem Mazowieckim. Radzymin nazwano „Miastem Cudu nad Wisłą" wkrótce po wojnie polsko-bolszewickiej 1919-1920. Nazwę tę przyjęła lokalna społeczność jako podkreślenie i symbol tradycji historyczno-patriotycznej regionu. Współczesny Radzymin to nowoczesna gmina o charakterze osadniczym i rekreacyjnym, z silną sferą różnorodnych usług, przyjazna dla sektora małych i średnich przedsiębiorstw, wykorzystująca bogactwo lokalnej tradycji, sukcesywnie podnosząca poziom życia swoich mieszkańców tak, aby wszyscy oni znaleźli godne i rozwojowe warunki życia i pracy.
Radzymin w Internecie: www.radzymin.pl
data: | 10 września 2023 r. (niedziela) |
miasteczko Poland Bike: | Radzymin, ul. Konopnickiej 24 (Szkoła Podstawowa nr 2) |
godziny pracy Biura Zawodów: | sobota, 09.09.2023 r.: godz. 14.00-17.30 niedziela, 10.09.2023 r.: od godz. 8.30, w tym: godz. 8.30-9.45 (zapisy na dystans MINI CROSS) godz. 8.30-11.00 (zapisy na dystans FAN) godz. 8.30-12.15 (zapisy na dystans MINI/MAX) |
dystans MINI CROSS: | start: godz. 10:00 |
dystans FAN: | start: godz. 11.15 |
dystans MINI/MAX: | start: godz. 12.30 |
Radzymin (FAN - 8 km, MINI - 32 km, MAX - 52 km). Kolarskie miasteczko wraca na teren Zespołu Szkół im. Eleonory Czartoryskiej przy ul. M. Konopnickiej, a start/meta oraz sektory znajdą się ponownie obok szkoły. Cały wyścig rozegra się w trójkącie między Radzyminem, Białobrzegami i Rynią – jednak tym razem rozszerzyliśmy rundę MINI, a MAX pokona ją dwukrotnie.
Tam zapewne dojdzie do decydujących rozstrzygnięć. Teren faluje prawie bez ustanku i jest kilka konkretnych górek do pokonania. To bardzo (jak na Mazowsze) pofałdowany obszar, co rusz naszpikowany interwałowymi podjazdami m.in. wśród historycznych fortów i bunkrów. Runda MINI jest jeszcze bardziej „charakterna”, a zapewne wielu uczestników miało okazję poznać ją na dystansie MAX w Markach. Kolejność pokonywania kolejnych przeszkód jest trochę inna, ale ogólny klimat bardzo zbliżony. Wymaga zarówno siły i wytrzymałości, jak i sporych umiejętności technicznych.
Dzięki tej zmianie trasa Poland Bike w Radzyminie zyskała sporo na atrakcyjności. Obydwa dystanse będą dłuższe o ok. 4 km w porównaniu do trasy zeszłorocznej, a co za tym idzie ciekawsze i trudniejsze. Więcej interwałowego wysiłku i technicznej jazdy po pagórkach, mniej jazdy na kole po płaskim. Podobnie jak FAN, MINI i MAX podąży w stronę zachodnią i wjedzie do lasu przez Aleksandrów. I tak, jak w ubiegłym roku, już po drugim kilometrze zjedziemy z asfaltu i zacznie się prawdziwa walka w terenie. Trasa FAN oraz końcówka MINI i MAX wiedzie duktami i ścieżkami leśnymi pomiędzy Wólką Radzymińską a Radzyminem, gdzie nie brakuje pagórków i technicznych fragmentów. FAN zamknie swoją pętlę niemal identycznie jak w latach ubiegłych, natomiast dystanse MINI i MAX po przekroczeniu torów pojadą w kierunku Beniaminowa.
Po przecięciu asfaltu (na 7,5km), fragment „betonki” (ulicy Poligonowej), a po kolejnych 500 m ul. Letniskowej skręt w prawo, gdzie zaczną się prawdziwe wyzwania. Na początek wymagający podjazd wzdłuż linii energetycznej i karkołomny zjazd po drugiej stronie góry, które rozpoczną prawdziwe meandrowanie wśród pagórków Uroczyska Białobrzegi. Na początek azymut północny i teren wokół umocnień II Linii Obrony i Nieporęckiego Szlaku Rowerowego (czyli dukty po pagórkach wzdłuż Poligonowej). Po nawrotce kolejne wyzwania – MAX okrążając Jez. Parów Karski będzie przez niemal 7 km walczył na pofałdowanym terenie w samym sercu Uroczyska Białobrzegi. To z pewnością będzie bardzo selektywny odcinek trasy. Najpierw uroczy singielek, a następnie długa sekwencja nagłych zakrętów, niespodziewanych podjazdów i technicznych zjazdów, które doprowadzą zawodników do opłotków Białobrzegów.
Po powrotnym przecięciu asfaltu ul. Wojska Polskiego stosunkowo krótki, ale morderczy podjazd, gdzie „młynek” będzie raczej koniecznością – tu będzie można pokazać swoją prawdziwą wartość mtb. Potem bunkry w Białobrzegach, nawrotka na betonce w Dąbkowiźnie, kaskada i ostry zjazd na Beniaminowskie Łąki. Po pokonaniu 22 km (42km/MAX) wjedziemy w strefę bufetu. Kolejne 2 km i dojeżdżamy do rozjazdu: MAX skręca w lewo, a MINI jedzie w prawo w stronę łącznika, w kierunku mety.
Po przejeździe przez tory (28/48km MAX) szybka, ale niepozbawiona uroku końcówka. Finiszowe kilometry to na przemian leśne dukty, ścieżki i szersze drogi dające szanse na wyprzedzanie, a ostatnie 1000 m małe uliczki w opłotkach Radzymina kierujące wprost na metę. Tak samo będzie wyglądać ostatnie 7 km dystansu MAX, ale wcześniej do pokonania raz jeszcze 20 km intensywnej i atrakcyjnej pętli.
Uwaga! Na ok. 5km od startu i tyleż samo przed metą, przejazd przez niestrzeżony przejazd kolejowy (dotyczy obu dystansów MINI i MAX). Obecnie nie kursują tam pociągi ze względu na remont, ale mimo wszystko zalecamy ostrożność przy pokonywaniu torowiska. Widoczność w obu kierunkach doskonała.
Trasa ogólnie bardzo zróżnicowana, ale przez to bardzo atrakcyjna. Poza startowymi kilometrami po ulicach Radzymina, z asfaltami mamy do czynienia sporadycznie (tylko przecięcia). Największą część stanowią leśne dukty oraz ścieżki po igliwiu, gdzieniegdzie „okraszone” korzeniami. Od czasu do czasu wpadamy na szybkie szutrówki. Częsta zmiana nawierzchni i charakteru jazdy. Są miejsca wymagające siły, wytrzymałości i techniki, ale też dużo szerokich duktów odpowiednich do wyprzedzania i płaskich odcinków, gdzie można złapać „drugi oddech”. Oczywiście, jak to na Mazowszu, nie unikniemy fragmentów z piaskiem. Zapraszam do Radzymina i tradycyjnie życzę połamania szprych!
Marek Gronowski
koordynator tras LOTTO Poland Bike Marathon
ZAPISY W BIURZE ZAWODÓW | Zapisy w biurze zawodów |
godz. 8.30-9.45 | dystans MINI CROSS |
godz. 8.30-11.00 | dystans FAN |
godz. 8.30-12.15 | dystans MINI/MAX |
STARTY I DEKORACJE | STARTY I DEKORACJE |
godz. 10.00 | start Mini Cross, sektory z podziałem na roczniki: I (2018-2020) oraz II (2016-2017) |
godz. 10.30-11.00 | dekoracja Mini Cross |
godz. 11.10 | ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystans FAN) |
godz. 11.15 | start wyścigów FAN, sektory z podziałem na roczniki: I (2008-2009), II (2010-20011), III (2012-2013) oraz IV (2014-2015) |
godz. 12.00 | dekoracja dystansu FAN |
godz. 12.20 | ustawianie zawodników w sektorach startowych (dystanse MINI i MAX) |
godz. 12.30 | start wyścigów, dystanse MINI i MAX |
godz. 15.00 | dekoracja dystansu MINI |
godz. 15.30 | dekoracja dystansu MAX |
Jest to program o charakterze orientacyjnym i możliwe są jego korekty. | Jest to program o charakterze orientacyjnym i możliwe są jego korekty. |