OTWOCK

29 września (niedziela)
Otwock, Medyczna Szkoła Policealna "Medyk", ul. Andriollego 90
Wyznacz trasę

Partnerem wydarzenia jest SAMORZĄD WOJEWÓDZTWA MAZOWIECKIEGO

OTWOCK
INFORMACJE
OPIS TRASY
PROGRAM ZAWODÓW
MAPA TRASY
UROLODZY

Otwock położony jest w centrum województwa mazowieckiego, 25 km na południowy wschód od Warszawy. Zajmując obszar 47 km2, którego 44% stanowią tereny leśne, Otwock ma charakter miasta parku. Z ponad 45000 mieszkańców jest ośrodkiem administracyjnym, usługowym, leczniczym i wypoczynkowym. Przez miasto przepływa rzeka Świder. Otwock jest miastem wyjątkowym. Od dawna słynie jako ośrodek letniskowo-uzdrowiskowy. Bliskość Warszawy, dostępność komunikacyjna i położenie wśród lasów Mazowieckiego Parku Krajobrazowego stwarzają korzystne perspektywy i sprzyjają dynamicznemu rozwojowi miasta. Miasto Otwock to doskonały teren do zamieszkania i prowadzenia działalności gospodarczej. Dynamicznie rozwija się przedsiębiorczość, handel i budownictwo. Specyficzny mikroklimat, ładne okolice, dbałość o rozbudowę infrastruktury i aktywność mieszkańców zapewniają miastu szybki rozwój. Zapraszamy Państwa do Otwocka!

 

Otwock w internecie: otwock.pl

Trasa w ocenie wielu uczestników uchodzi za jedną z najciekawszych na Mazowszu. Start i meta są zlokalizowane na terenie Medycznej Szkoły Policealnej - Stacja „Medyk” przy ul. Andriollego 90 w Otwocku, a trasa wiedzie szlakami i duktami leśnymi Mazowieckiego Parku Krajobrazowego. Od ponad stu lat ten teren to tzw „zielone płuca stolicy”, gdzie znajdziemy korzystny mikroklimat, a balsamiczny aromat sosen sprzyja wielogodzinnym pieszym i rowerowym wędrówkom.

 

Rywalizacja na bardzo zróżnicowanej trasie. Wymagające podjazdy na piaskowe wydmy porośnięte sosnowymi borami, techniczne ścieżki oraz zjazdy, do tego podmokłe torfowiska, stanowią wyzwanie nawet dla bardzo wymagających fanów mtb. Oba dystanse zamkną swoje rundy na obszarze między Otwockiem a Celestynowem, czyli cały wyścig odbędzie się na terenie Lasów Otwockich.

 

Dystanse MINI i MAX zamkną swoje rundy w okolicach Rezerwatu Torfy, gdzie będzie zlokalizowany rozjazd. Stąd peleton MINI podąży wprost do mety, natomiast MAX pokona dodatkowo ponad 9 km, aby ponownie zmierzyć się z najtrudniejszym fragmentem trasy między miejscowością Lasek a Soplicowem. To będzie niemal 15 km interwałowej, mocno selektywnej jazdy po pofałdowanym terenie, choć i dla amatorów jazdy „na kole” znajdzie się kilka szerokich szutrowych odcinków.

 

Startujemy. Na początek prawie 5 km „szerokości”, a następnie pojedziemy piaskowym, ale twardym leśnym duktem. Prawdziwe ściganie rozpocznie się natychmiast po zjeździe z asfaltu w lewo, a wstępna selekcja odbędzie się już na piątym kilometrze, gdyż wjeżdżamy na pierwsze pagórki, z którymi będziemy się zmagać z krótkimi przerwami, aż do 15 kilometra. W międzyczasie kilka technicznych singli, poczynając od Pogorzeli (5, 7 i 12 km), dwa wytrzymałościowe podjazdy oraz fragment „Ceglanką”. Za miejscowością Lasek, po zjeździe zboczami i przecięciu drogi pożarowej, szlak na chwilę łagodnieje (nieco ponad kilometr), aby ponownie zaliczyć trudniejsze fragmenty.

 

Na kolejnych kilometrach jazda staje się mocno interwałowa za sprawą pofałdowanego terenu oraz dość częstej zmiany kierunku – to najbardziej wymagający odcinek. Z Królewskiego Traktu bezpośredni atak na najwyższy punkt trasy pod linią energetyczną, następnie wytrzymałościowa wspinaczka zielonym szlakiem, wymagające podjazdy pod Dąbrowiecką Górę (zarazem mocno jak i technicznie), a zaraz za nią interwałowa jazda krętym czerwonym szlakiem wokół słynnych bunkrów przy Czerwonej Drodze.

 

Po pokonaniu tego forsownego fragmentu wyjazd na żółty szlak i pora na regenerację - wspólny bufet Mini/Max (I runda - 21 km, II runda – Max 44 km). Zaraz po krótkim odpoczynku na płaskim odcinku „Ceglanki”, kolejne atrakcje w postaci trudnych podjazdów i zjazdów czekają między 23 a 25km w okolicach Łysej Góry (119m npm). Później już nieco łagodniej – ostatnie dwa kilometry przed rozjazdem wiodą uroczymi duktami wśród brzóz w okolice Torfów. Mini skręca w prawo (stąd do mety pozostaje nieco ponad 3 km leśnymi duktami po igliwiu), a zawodnicy z długiego dystansu w lewo, na 9-kilometrowy łącznik w kierunku południowo-wschodnim. Od tego momentu Max podąża niebieskim szlakiem, ogólnie dość szybkim, ale chwilami wymagającym dobrej techniki ze względu na pnące się po pagórkach wąskie ścieżki między drzewami oraz przejazdy przez błotne fragmenty z koleinami. Mniej więcej w połowie Szlaku Borów Nadwiślańskich przejazd przez Lisie Górki.

 

Od 37 km kolarze z Maxa ponownie mają przed sobą najtrudniejszą sekcję trasy – po jej powtórnym pokonaniu, zostaną pokierowani do mety w ślad za dystansem Mini. Nieco ponad 2 km przed metą przecięcie szutrówki (ul. Anielin) i kontynuacja szeroką leśną drogą w stronę Karczewa. Nawrotka przy Pomniku Leśnika i wreszcie ostatnia prosta w kierunku mety: najpierw kilkaset metrów leśnym duktem, a po skręcie w lewo przejazd przez bramę i finiszowe metry do „kreski” na terenie parku otwockiego „Medyka”.

 

Ogólnie trasa Mini dość wymagająca (zarówno siły, wytrzymałości jak i techniki), podobnie jak Max, gdzie ilość interwałowych podjazdów na rundzie jest niemal dwukrotnie większa. Od czasu do czasu utrudnieniem mogą być odcinki piaszczyste lub podmokłe. Walczący o wynik zapewne nie unikną błotnego makijażu, ale prawie wszystkie niespodzianki da się ominąć bocznymi ścieżkami.

Nawierzchnia. Wyścig prawie w 100% prowadzi duktami i ścieżkami leśnymi - z cywilizacją stykamy się sporadycznie, ale i tam asfalty jedynie dotykamy.

 

Dobór opon. Prawie zero asfaltu, klasyczna miękka trasa, na zmianę: dukty po igliwiu, bagienne dróżki, trawiaste ścieżki, nieco piasku - wszystko to sprawia, że zdecydowanie szerokie opony z raczej niskim ciśnieniem będą dużym atutem w walce o dobry rezultat. Podniosą też zapewne komfort w trakcie jazdy po korzeniach. Bieżnik: zaawansowanym technicznie może wystarczyć semi-slick, dla większości uniwersalne będą chyba lepszym wyborem. Połamania kół!

 

Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike

 

ŚLAD GPS

PLIK GPX DO POBRANIA

TRASA MINI/MAX

Jest to mapa o charakterze orientacyjnym i możliwe są jej korekty.

TRASA FAN

Jest to mapa o charakterze orientacyjnym i możliwe są jej korekty.

29 WRZEŚNIA 2024. ZAPRASZAMY NA MP MTB UROLOGÓW W OTWOCKU!

Urolodzy na start! W niedzielę 29 września 2024 podczas LOTTO Poland Bike Marathon w Otwocku odbędą się Mistrzostwa Polski MTB Urologów 2024, organizowane przez Poland Bike i Oddział Mazowiecki Polskiego Towarzystwa Urologicznego (PTU). Impreza będzie jednocześnie finałem Tygodnia Urologii 2024. Biuro Zawodów oraz start i meta MP MTB Urologów znajdą się na terenie kolarskiego miasteczka przy Medycznej Szkole Policealnej „Medyk” przy ul. Andriollego 90 w Otwocku.

 

Jak zgłosić udział w MP MTB Urologów?

 

Zgłoszenia na URO-BIKE dotyczą członków PTU i ich dzieci. Należy je nadsyłać na adres email: urologia@szpk.pl. W tytule wiadomości należy wpisać: „Zgłoszenie na UROBIKE 2024 [nazwisko]”. Proszę oczekiwać na potwierdzenie przyjęcia zgłoszenia. W razie braku potwierdzenia można kontaktować się bezpośrednio pod numerem telefonu: 695 779 191.

 

Przed startem należy udać się do Biura Zawodów, podpisać i przekazać organizatorowi oświadczenie oraz pobrać numer startowy. Obowiązuje regulamin cyklu LOTTO Poland Bike Marathon 2024. Tekst oświadczenia i regulamin są dostępne na stronie polandbike.pl

 

Udział w zawodach członków Polskiego Towarzystwa Urologicznego (z opłaconą składką członkowską) i ich dzieci jest bezpłatny.

 

Uczestnicy MP MTB Urologów będą rywalizować wyłącznie na dystansie MINI (31 km) i mają prawo wystartować z 8 sektora (dotyczy głównie debiutantów w LOTTO Poland Bike Marathon) lub z własnego, posiadanego już sektora, uzyskanego na podstawie tegorocznych występów w cyklu. Start o godzinie 12:30. Mistrzostwa Polski MTB Urologów 2024 będą rozgrywane z podziałem na kategorie open dla kobiet i mężczyzn. Opis trasy dostępny jest na stronie https://polandbike.pl/event-pro/otwock/

 

  • Dzieci z roczników 2018-2019 i 2020-2022 (dwie kategorie wiekowe) startują w zawodach Mini Cross na terenie miasteczka kolarskiego – start o 10:00
  • Dzieci i młodzież z roczników 2010-2017 (cztery kategorie wiekowe) mogą rywalizować na trasie FAN (10 km) – start o 11:15 z czterech sektorów

 

Co nas czeka 29 września 2024 na LOTTO Poland Bike Marathon w Otwocku?

  •  walka o tytuł Mistrza Polski MTB w kategoriach urolodzy mężczyźni i urolodzy kobiety na oznakowanej i zabezpieczonej trasie
  • dobra zabawa na urozmaiconej trasie dla tych, którzy nie czują się na siłach, aby walczyć o podium
  • zawody rowerowe MTB dla dzieci i młodzieży
  • spotkania ze znajomymi na naszym urologicznym stoisku zlokalizowanym na terenie miasteczka kolarskiego
  • zabezpieczenie ratowniczo-medyczne
  • bufety na trasie z wodą i izotonikami
  • posiłek regeneracyjny na mecie
  • grupowe podstawowe ubezpieczenie sportowe NNW
  • bogata fotorelacja z wydarzenia
  • rywalizacja w największym peletonie MTB w Polsce

 

Uczestnicy MP MTB Urologów rywalizują w Mistrzostwach Polski 2024 oraz jednocześnie w zawodach zaliczanych do LOTTO Poland Bike Marathon 2024. Numer startowy obowiązuje do końca sezonu w tegorocznym cyklu. Zapraszamy do Otwocka na MP MTB Urologów 2024 w niedzielę 29 września!

 

PATRONI MEDIALNI