WYSZKÓW

27 czerwca (niedziela)
Wyszków, stadion WOSiR, ul. Kościuszki 54
Wyznacz trasę

DO STARTU POZOSTAŁO

WYSZKÓW
INFORMACJE
OPIS TRASY
PROGRAM ZAWODÓW
MAPA TRASY

Wyszków to miasto w województwie mazowieckim, w powiecie wyszkowskim, siedziba gminy miejsko-wiejskiej Wyszków. Położone jest nad Bugiem na skraju Międzyrzecza Łomżyńskiego, na południu Puszczy Białej, 52 km na północny wschód od Warszawy, przy drodze krajowej nr 8 Warszawa-Białystok.


Jedno z najdynamiczniej rozwijających się miast na Mazowszu. Współczesny Wyszków to miejsce atrakcyjne do zamieszkania, ale też lokowania inwestycji. Dobre położenie, nowoczesna infrastruktura, bezpieczne szlaki komunikacyjne, wysoka jakość życia i otwarci mieszkańcy - wszystko to sprawia, że inwestorzy chętnie stawiają na Wyszków, a w mieście osiedlają się nowi mieszkańcy. Samorząd stale podnosi poziom inwestycji w miejską infrastrukturę. Nieopodal stolicy, ze wszystkimi jej dobrodziejstwami, ale też z dala od jej zgiełku, Wyszków konsekwentnie od lat buduje swoją dobrą markę.


Położenie nad Bugiem i bezpośrednia styczność z leżącą na wysoczyźnie po prawej stronie rzeki, owianą legendami Puszczą Białą oraz równie interesującą lewobrzeżną Puszczą Kamieniecką, stwarza miastu doskonałe warunki dla uprawiania i rozwoju turystyki. Atrakcją jest też możliwość wypoczynku nad przepływającym przez pobliski Kamieńczyk; płytki, z piaszczystym dnem, otoczony plażami łąkami Liwiec. Raj dla najmłodszych.

Wyszków w internecie: www.wyszkow.pl

Wyszków (FAN – 10km, MINI – 35km, MAX – 56km). Kolarskie Miasteczko ze startem i metą są zlokalizowane na terenie stadionu WOSiR Wyszków, a trasa wyścigów w przeważającej części prowadzi szlakami i duktami leśnymi Puszczy Kamienieckiej i Nadbużańskiego Parku Krajobrazowego.

 

Pierwsze 2km wiodą uliczkami wokół Parku Miejskiego, a następnie przeprawą mostową na Bugu. Za rzeką skręcamy w lewo do miejscowości Skuszew i na dobre znikamy w terenie leśnym. Początkowo to dosyć spokojna jazda dróżkami leśnymi, ale po przecięciu na 8 kilometrze Gościńca Napoleońskiego stopień trudności nieznacznie wzrasta – trasa zaczyna meandrować pokonując przy okazji kilka ciekawych „hopek”.

 

Na półmetku Mini (tuż po nawrocie w okolicy Pustych Łąk i Nadliwia) na zawodników będzie czekał Bufet (17,5km). Jeszcze 2km wskroś Parku Krajobrazowego i docieramy do niezwykle malowniczej trasy rowerowej wzdłuż bagna. Po kolejnych 2 kilometrach mijamy przysiółek Gać, za nim szybki przeskok przez okoliczne pagórki i dojeżdżamy do Fidestu. Tam na 25km następuje rozjazd dystansów: Mini jedzie na łącznik w kierunku mety, a Max skręca w lewo na swoją rundę, niezwykle zróżnicowaną i miejscami bardzo wymagającą.

 

Zaraz po zjeździe z asfaltu krótka ścieżka przez górkę, a kilometr dalej stromy podjazd wprowadzający zawodników na techniczny singiel po nadbagiennych garbach o długości prawie 3km. Po zjeździe na płaski teren szutrówka wiedzie uczestników do asfaltu w Trycach – pora na drugi bufet Max (33km). Kolejne 2km to okazja żeby powozić się na kole i odpocząć przed kolejnym wyzwaniem, a mianowicie singlami w Mostówce. To najwyższy punkt trasy, gdzie teren wznosi się do niemal 120m npm. Za Mostówką wyścig jeszcze prawie przez 3km będzie zmagał się na przemian z podjazdami i zjazdami (po igliwiu lub nawet mchu) aż do Piskorskich Bagien. Kolejne 3km to znowu gratka dla amatorów „mazowieckich pociągów” – przejazd przez stacje Lucynów i Tumanek i ostatni bardziej techniczny akord przed powrotem na łącznik z Mini to Droga Karpia (46km).

 

Do mety już niedaleko, ale na zawodników czeka jeszcze „miła” niespodzianka przygotowana przez Łukasza Góralewskiego i jego drużynę – tuż przed Skuszewem odbijemy na rundkę XC, gdzie na co dzień trenuje KK Catena Wyszków. Potem jeszcze tylko przecięcie dk 62, pętla wokół zalewu i powrót ciągiem pieszo-rowerowym przez most w stronę mety. Najpierw Drogą Techniczną, kilometr przed metą wąski podjazd/podbieg wzdłuż torów i po przecięciu ul. 3 Maja do kreski pozostaje ok. 900m. Pierwsze 500m wiedzie trawiastą ścieżką wzdłuż linii kolejowej, a końcówka to przejazd w obręb stadionu i finisz na terenie WOSiR.

 

Dobór opon nie pozostawia wątpliwości: duże fory będą mieć zawodnicy, którzy zdecydują się na szerokie gumy (nawet 2,25”+), bieżnik uniwersalny będzie miał przewagę na trudniejszych fragmentach trasy, ciśnienie w zależności od wagi jeźdźca: od niskiego do średniego. Tradycyjnie połamania szprych i do zobaczenia w Wyszkowie!

 

Marek Gronowski, koordynator tras Poland Bike

MAPA TRASY

PATRONI MEDIALNI